21 de beneficii pentru sănătatea prin consumul semințelor de struguri și a cojii strugurilor

Spread the love

Despre toamnă, struguri, viță de vie, semințe de struguri și coaja de struguri.

         Este din nou toamna plină de culori și abundență de struguri de tot felul.

Le iubim proaspete, uscate, sucuri, vinuri si așa mai departe. Sunt o bogăție cu care Dumnezeu a binecuvântat omenirea. Dar de ce sunt atât de valoroase? De ce ar trebui să ne gândim de două ori înainte să aruncam ca deșeuri pe câmpuri, tot ce a mai rămas după producerea vinului?

         Contrar credinței populare, că strugurii te îngrașă, se numără printre fructele cu cel mai mic indice glicemic, cu o valoare cuprinsă între 43 și 53, în funcție de soi. Și nici aportul caloric nu este prea mare, au aproximativ 70 de calorii la 100 de grame.

          Ele nu sunt doar hrană sanatoasa, ci și ceea ce numim confort food. Mai mult decat asta, sunt o sursă valoroasă de componente care ajuta la mentinerea sănătătii și chiar vindeca unele afecțiuni medicale. Aceste componente importante se găsesc în principal în piele și semințe.

 Care sunt componentele care fac strugurii și în special semințele și cojile de struguri atat de valoroasi?

           1. Vitaminele: A, B1, B2, B3, C, PP se găsesc în toate tipurile de struguri.

           2. Magneziu, potasiu, fosfor, molibden, titan, rubidiu, cobalt, nichel, vanadiu, iod, brom, flor sunt doar câteva dintre microelementele din struguri cu mare importanță în procesele metabolice ale corpului uman.

           3. Resveratrolul , unul dintre cei mai puternici antioxidanți naturali cunoscuți, dar și picnogenolul -al doilea antioxidant exogen ca putere, se regăsește din abundență în semințele și cojile de struguri.

           4. Licopenul, luteina, dar și bioflavonoidele, polifenolii și acizii grași polinesaturați, vin să completeze zestrea incredibilă a substanțelor din struguri.

21 beneficii pentru sanatate prin consumul semintelor de struguri si a cojii de struguri.

      1. Semințele de struguri și cojile de struguri sunt o sursă excelentă de antioxidanți.

        2. Protejează organismul împotriva radicalilor liberi.

        3. Ajută la prevenirea îmbătrânirii premature a țesuturilor, organelor și celulelor.

        4. Ajută la prevenirea petelor de vârstă și a ridurilor.

        5. Îmbunătățesc circulația.

        6. Protejează celulele corpului uman împotriva poluării și a altor agenți nocivi.

        7. Curăță sângele de efectele negative ale drogurilor și de consumul excesiv de alcool.

        8. Semințele de struguri și cojile de struguri întăresc pereții venelor și arterelor (datorită conținutului de flavonoide).

        9. Îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară, fiind recomandate pacienților care au suferit un infarct miocardic.

       10. Au proprietăți antiinflamatorii care ajută la tratarea afecțiunilor precum artrita, gastrita, sinuzita și dermatita.

       11. Curăță intestinele.

       12. Îți păstrează vederea, pielea și creierul tinere.

       13. Prevenirea bolilor degenerative.

       14. Previne formarea plăcilor de aterom în artere.

       15. Combate caderea părului și stimulează creșterea.

       16. Păstrează țesuturile conjunctive sănătoase și tinere.

       17. Au proprietăți anti-alergice, anti-ulcer și antihistaminice.

       18. Ajută la prevenirea cancerului.

       19. Încetinesc dezvoltarea cataractei și a glaucomului.

       20. Intaresc plamanii si previn insuficienta respiratorie.

       21. Întăresc sistemul imunitar, prevenind multe boli conform https://dozadesanatate.ro 

Studii și cercetări

     În ultimele decenii, multe studii au avut grijă să încerce să descifreze toate beneficiile posibile pentru sănătate ale semințelor de struguri și ale cojilor. Majoritatea s-au concentrat asupra bolilor cardiovasculare. În ultimii ani, însă, acestea au fost extinse la diabet, funcția imunitară, efectul antimicrobian, funcția cognitivă, cancerul, sănătatea creierului.

     Majoritatea studiilor si cercetarilor par încurajatoare în dovedirea științifică a calităților indubitabile ale semințelor și cojilor de struguri în menținerea sănătății și tratarea bolilor.

     Sunt necesare mai multe studii și ar trebui acordată mai multă atenție acestor tipuri de remedii de către lumea medicală și industria farmaceutică.

Cum se utilizează coaja si semintele strugurilor

    Cel mai potrivit mod de a beneficia de toate efectele favorabile asupra sănătății semințelor și a cojii strugurilor este să măncam fructele, proaspete, întregi, încercând să sfăramam semințele mestecându-le.

     De asemenea, este o bună practică să nu aruncam părțile rămase de la stoarcerea strugurilor pentru vin, ci să le uscam și să le transformam într-o pulbere care poate fi ușor adăugată la meniu în lunile fără struguri proaspeți .

     Putem bea vinuri în cantități moderate, mai ales vinul rosu.

     Există cu siguranță o gamă largă de suplimente alimentare și produse cosmetice pe piață, care uneori pot avea prețuri prohibitive și pot avea multe adăugiri. Asigurați-vă întotdeauna calitatea produselor pe care le cumpărați.

 Posibile efecte secundare

       Pentru cazurile în care se utilizează concentrate din semințe de struguri, există, de asemenea, posibilitatea unor efecte secundare sau interacțiuni medicamentoase.

      Vorbim aici despre posibile reacții alergice, greață, vărsături și dureri de cap la doze semnificative.

      Pacienții cu insuficiență renală și cei cu beta-blocante ar trebui să acorde atenție cantităților mari de potasiu din suplimentele din semințe de struguri.

      Pentru persoanele cu tratamente cardiologice pe termen lung, cu tratamente de subtiere a sangelui, cu tratamente pentru cancer, aceste suplimente pot avea un efect potențator.

     Femeile gravide și care alăptează ar trebui să evite orice supliment suplimentar insuficient studiat.

Concluzii

 Semințele și coaja strugurilor sunt o comoară de nutrienți de care ar trebui să beneficiem cu toții. in primul rand consumand fructele in totalitate, proaspete sau uscate, sucuri sau vinuri.

  Adresați-vă întotdeauna medicului dumneavoastră atunci când decideți să luați suplimente alimentare.

 

 

You may also like...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *