11 beneficii uimitoare asupra sănătății prin consumul de prune

Spread the love

Beneficii asupra sanatatii umanitatii dealungul istoriei

Prunele sunt unul dintre primele fructe pe care omul le-a folosit. Inca din neolitic, exista dovezi ale folosirii acestor fructe, impreuna cu strugurii si maslinele. Erau recunoscute inca de atunci pentru beneficiile pe care le pot aduce sanatatii.

Se cunosc in jur de 2000 de specii de prune in jurul lumii,cu forme si culori diferite dar toate sunt foarte gustoase sii ofera si o larga paleta de beneficii pentru sanatatea. organismului uman .

Din punct de vedere nutritional 100 de grame de prune ofera:

Principiu activ Valoare Nutrient Procent din DZR

Energie 46 Kcal 2,3%

Carbohidrati 11.42 g 8%

Proteine 0.70 g 1%

Total de grasimi 0,28 g 1%

Colesterol 0 mg 0%

Fibre alimentare 1.40 g 3,5%

Vitamine

Folati (Vitamina B9) 5 mcg 1%

Niacin (Vitamina B3) 0.417 mg 3%

Acid pantotenic (Vitamina B5) 0.135 mg 3%

Piridoxin (Vitamina B6) 0.029 mg 2%

Riboflavin (Vitamina B2) 0.026 mg 2%

Tiamin (Vitamina B1) 0.028 mg 2%

Vitamina A 345 UI 11,5%

Vitamina C 9.5 mg 16%

Vitamina E 0,26 mg 2%

Vitamina K 6.4 mcg 5%

Electroliti

Sodiu 1 mg 0%

Potasiu 157 mg 3%

Minerale

Calciu 6 mg 0,6%

Cupru 0.057 mg 6%

Fier 0,17 mg 2%

Magneziu 7 mg 2%

Mangan 0.052 mg 2%

Fosfor 16 mg 2%

Seleniu 1.0 g 2%

Zinc 0,10 mg 1%

Fito-nutrienti

Caroten-SS 190 mcg –

Cripto-xanthin-SS 35 mcg –

Luteina-zeaxantina 73 mcg –

Prunele au index glicemic mic in comparatie cu alte fructe prin continutul mare de fibre.

Informatiile preluate din: https://www.ghidnutritie.ro/articol/fructe/prunele

11 beneficii pentru sanatate pe care le aduce consumul de prune

1. Proprietatile antioxidante ale prunelor sunt date de fitonutrienti. Actuinea antioxidanta a fitnutrientilor poate combate actiunea distrugatoare a radicalilor liberi si posibil oprirea unor afectiuni fatale. Antioxidantii din prune ar putea avea efect in incetinirea progresului in Alzaimer, Parkinson si imbunatatirea memoriei si mentinerea unui sistem nervos sanatos in general.Pot ajuta deasemenea in reducerea starilor de anxietate si imbunatateste calitatea somnului deoarece vontin vitamina B6.

2.Fitochimicalele din prune pot combate inflamatiile care pot conduce la boli cardiovasculare, in timp ce potasiu existent in prune ajuta la controlul tensiunii arteriale.

3.Poate gestiona diabetul. Prunele pot exercita efecte potențial anti-hiperglicemiante și pot ajuta la combaterea diabetului. Un studiu publicat în revista Biomedical Research a arătat că extractele de prune pot ajuta la reducerea nivelului de zahăr din sânge și trigliceride din organism. Un alt studiu publicat în British Medical Journal afirmă că flavonoidele prezente în prune pot exercita efecte protectoare împotriva rezistenței la insulină și pot ajuta la scăderea riscului de diabet de tip 2. https://www.organicfacts.net/health-benefits/fruit/health-benefits-of-plums.html>

4.Cantitatea mare de fibre din prune face ca acestea sa fie un ajutor al sistemului digestiv in reglarea tranzitului intestinal lent chiar mai bine decat remedii cunoscute ca si psyllium husk.

5. Prunele pot ajuta in mentinerea sanatatii oaselor.Polifenolii si potasiu ajuta la mentinerea densitatii osoase prin actiune aniresorptive si anabolica.

6.Bogate in flavonoide fenolice, luteina, criptoxantina si Zeaxanthina, actioneaza ca necrofag ai derivatilor de oxigen si radicalilor liberi incetinind procesele de imbatranire celulare si procesele evolutive ale anumitor boli.

7.Consumul de prune poate regla nivelul colesterolului. Prunele sau prunele uscate pot ajuta la prevenirea hipercolesterolemiei și a hiperlipidemiei. Un studiu comparativ din Jurnalul American de Nutriție Clinică a dovedit eficacitatea prunelor peste sucul de struguri în menținerea nivelului normal de colesterol în plasmă și ficat și creșterea nivelului HDL sau a colesterolului bun

8.Bogate in fier si vitamina k prunele ajuta la mentinerea calitatii sangelui, reduc riscul de anemie si stabilizeaza functia de coagulare a sangelui.

9.Prunele pot fi un ajutor eficient in curele de slabire.Bogate in fructoza, dar cu indice glicemic mic, ajuta la potolirea poftei de dulce, fara un impact major in cresterea glicemiei, si cu un aport caloric mic.

10.Consumul de prune ajuta tenul si parul. Ajuta pielea sa se regenereze mai usor, ii imbunatateste textura si elasticitaea.Prunele opresc căderea părului prin inversarea oboselii glandei suprarenale

11.Antioxidantii din prune ajuta la cresterea imunitatii si la mentinerea si dezvoltarea de tesuturi sanatoase in organism.

Prunele pot fi adaugate in dieta, crude, gatite sub diferite forme, dezhidratate, in gemuri si compoturi, etc

Profil de siguranta:

Prunele contin acid oxalic, o substanta naturala care este gasita in unele fructe si legume, care pot cristaliza ca pietre de oxalat de la nivelul tractului urinar la unele persoane. De aceea, persoanele cu pietre cunoscute ale tractului urinar oxalat sunt sfatuiti sa evite consumul de prune.

Prunele uscate ar putea contine sulfiti,care pot produce alergii la anumite persoane.

You may also like...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *